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Förderprogramm „Digital Jetzt“

Sie möchten die Digitalisierung und die standortübergreifende Zusammenarbeit Ihres Unternehmens ausbauen? Das staatliche Förderprogramm „Digital Jetzt“ unterstützt die Einführung von sellify mit einem Zuschuss von bis zu 50 %, der nicht zurückgezahlt werden muss.

Weitere Informationen
Das Bild zeigt den Gang eines hellen, loftartigen Büroraumes mit Glaswänden. Am Ende des Ganges steht ein Roll-up, auf dem "business//acts" steht Das Bild zeigt den Gang eines hellen, loftartigen Büroraumes mit Glaswänden. Am Ende des Ganges steht ein Roll-up, auf dem "business//acts" steht

sellify powered by business//acts.

The company behind the software.

We at our best.

Being a creative and service oriented software company from Cologne, we from business//acts work every day under the highest pressure to provide you with your perfect sellify software experience.
Since 2005 we distribute and develop software products as independent IT service company. Our dynamically growing team of business consultants, software developers and technical consultants advises and supports you in creating, implementing and advancing a tailor-made solution concept. In case of questions about our range of services or regarding commercial processing, our specialists in sales or administration have the answers you need.

Inside business//acts

Das Jahr 2020 startet außergewöhnlich – die weltweite Verbreitung des Corona-Virus hat massive Auswirkungen, die natürlich auch uns betreffen. Um die Gesundheit aller business//acts Mitarbeiter zu schützen und damit auch die Leistungsfähigkeit für unsere Kunden sicherzustellen, reagiert das Management schon Anfang März und führt Homeoffice für alle Mitarbeiter verpflichtend ein. Die technischen Voraussetzungen für diese Entscheidung waren bereits gegeben, daher erfolgt die Umstellung reibungslos. Eine solche Entscheidung hat aber natürlich Auswirkungen und verändert die Art der Zusammenarbeit vom einen auf den anderen Tag: Routinen und Abläufe müssen neu definiert werden, um die Zusammenarbeit und das Teamgefühl zu erhalten.

Daher treffen wir uns ab dem ersten Tag jeden Morgen im Rahmen eines Online-Videomeetings zu einem kurzen „Guten-Morgen-Kaffee“ und tauschen uns über aktuelle Neuigkeiten zum Thema „Corona“ und über anstehende Aufgaben für den Tag aus. Alle anderen Routinen, wie z. B. regelmäßige Meetings der Fachabteilungen, finden wie gewohnt, aber ab sofort online statt. Mit der Zeit wird die neue Situation Normalität - die täglichen Videokonferenzen werden zu einem wöchentlichen Meeting am Montagmorgen zusammengefasst.

 

Nach dem 1. Lockdown freuen sich alle darauf, in der Schanzenstraße wieder persönlich zusammenzuarbeiten. Es steht aber auch fest, dass die Zusammenarbeit im Homeoffice sehr gut funktioniert hat und man die vielen Vorteile daraus nicht ganz aufgeben möchte. Nach intensivem Austausch mit dem Team beschließt das Management, das Beste aus beiden Welten“ zu vereinen und zukünftig im Mix aus Büro und Homeoffice zusammenzuarbeiten.

Am Ende des Jahres 2020 hat sich eine neue Art der Zusammenarbeit definiert. Die Vorteile und Ergebnisse aus dieser Arbeitsweise überzeugen: neben vielen individuellen Kundenprojekten haben wir den Standardfunktionsumfang von sellify durch neue Releases deutlich erweitert und eine neue Website www.sellify.de veröffentlicht.  In Folge dessen trifft man Ende 2020 die Entscheidung für ein flexibles „Desk-Sharing-Modell“, in dem als zentraler Mittelpunkt eine Lounge für soziale Begegnungen des Teams und Meetings mit Geschäftspartnern angeboten wird. Zusammen mit einem Spezialisten für moderne Büroausstattung und einem Innenarchitekten entsteht ein Konzept für eine völlig neue Arbeitswelt. Derzeit befinden wir uns in der Umsetzung und werden ab dem 01.03.2021 unser neues Büro unter bekannter Adresse, allerdings eine Etage tiefer, beziehen.

Wir freuen uns darauf, Sie/Dich bald in dieser neuen Arbeitswelt empfangen zu können.

The history of business//acts.

2005

Founding

Today's business//acts GmbH is being found as BusinessActs Informations- und Datensysteme GmbH. It is the corporate goal, to develop tailor-made CRM solutions out of standard software by customizing and interfaces.

2006

Expert for customer relations

As technology partner of the norwegian CRM-manufacturer SuperOffice, business//acts develops the software solution FormsDesigner on demand of a common customer. With this solution, individual customizations for and within SuperOffice can be implemented for the first time. FormsDesigner becomes the USP among the SuperOffice partners and serves as basis for numerous individual CRM solutions, at first on the groundwork of SuperOffice. As a result, the application and the possibilities extend. Originally having been developed exclusively for add ons or adjustments of surfaces and functions within SuperOffice, FormsDesigner complements little by little to become a development framework for Windows applications with interfaces to SuperOffice and any other database systems.

2010

CRM customizing at its best

When it comes to tailor-made implementation of SuperOffice and add on software solutions in the CRM environment, business//acts has become indispensable as a reliable and performant project partner for medium-sized enterprises. Besides many SME's, more and more companies from the upper midsize market trust in technologies, experience and project expertise of the business//acts team. Wether NetCologne, abcfinance, Dr. Oetker, Landesbank Baden-Würtemberg, Fette Compacting, Friedrich Lütze, Enovos, Intrum Justitia, Sharp, and many more – the list of solved requirements for most different types of customers is long and continously growing. To understand and solve user orientedly becomes daily business of business//acts and develops to be one of the most essential USP's of the company by it's methodic organization.

2013

'sellify', an idea ...

One of business//acts' established customers with international business has requirements to the CRM solution that cannot be implemented with SuperOffice as basis. The result is a solution developed on the basis of FormsDesigner as a completely independent technology, whose basic architecture is later developed further as flexible and industry-independent standard software - the birth of sellify.

2015

sellify Launch

sellify is launched as an independent standard software and presented to a larger audience at CeBIT for the first time. From the very beginning, sellify has been seamlessly integrated into the Microsoft Office world, enabling interaction between sellify and common office products. Whether in the office or on the road as an offline solution: sellify supports the daily work routine with useful functions in a user-friendly design - compact, efficient and as flexible as needed. Other well-known companies quickly recognize the advantages of sellify and commission the introduction or conversion of their existing CRM solution to sellify.

2016

The sellify product world is growing

Inspired by the multiple wishes of our customers, in addition to the further development of the basic system, modules for the synchronization of appointments and contacts between sellify and Microsoft Exchange Server as well as a TAPI-based solution for the connection to the telephone layer for outgoing calls and the recognition of incoming calls are developed.

2017

Release of sellify 3

The number of sellify customers and users is growing rapidly. In 2017, sellify will already be used at 1600 workstations to facilitate the users' everyday work with many well thought-out functions. Spurred on not least by its above-average success, sellify is being consistently and continuously developed. As the crowning end of a successful year, business//acts releases sellify 3 in December 2017, the most comprehensive release so far.

2018

List&Label integration and GDPR-compliant date storage

Based on our customers' feedback, we extend sellify's functionalities to include the definition and tracking of project milestones as well as the integration of List&Label as a new basic technology for providing print and PDF templates. In addition, this enables the individual design of evaluations and reports. In order to comply with the changed legal situation regarding the processing of personal data, sellify has furthermore been extended to include DSGVO-compliant data storage and process support for GDPR requests for personal data.

2019

Mailchimp interface and new planning function

New brochures, product sheets and finally a new sellify logo now complete the overall picture of the modern and innovative software. In addition, sellify has been enhanced with useful features, such as the integration of sellify reminders into the Windows Notification Center and a mailchimp integration for executing and tracking e-marketing campaigns, as well as a planning function for sales targets and a documentation guide for preparing and following up appointments.

business//acts in figures.

  1. Specialist for software solutions for the organization of communication, document and process management since 2005.

  2. More than 100 customers with long-term loyality.

  3. Hundreds of customer projects for flexible & scalable business solutions.

  4. 580m² loft-like creative space for our team.

Your contact persons

Boris Hose
CEO

Daniel Brammertz
Head of Development | Authorized Signatory

Andreas Lemacher
Head of Consulting | Authorized Signatory

Patrick Gottsacker
Business Consultant

Kathrin Kanters
Assistant to the CEO

Marina Winkens
Marketing Assistant

Robin Böhm
Senior Technical Consultant

Christian Arlt
Senior Technical Consultant

Our customers